Klik hier voor een instructiefilmpje

Identiteitsbewijs

Voor het aanvragen van een persoonlijke bankpas moet het type identiteitsbewijs, het documentnummer (LET OP dit is niet je Burgerservicenummer), de uitgifte datum (dit is altijd een datum in het verleden) en plaats en land van uitgifte worden opgegeven.

Zorg ervoor dat je zeer nauwkeurig werkt, zodat er geen vertraging plaatsvindt bij de aanvraag van de persoonlijke bankpas. Hieronder en in de welkomstmap zie je enkele voorbeelden van identiteitsbewijzen en waar de gegevens te vinden zijn.

Het identiteitskaartnummer staat rechts van de naam onder het kopje ‘documentnummer’.
    Een identiteitskaartnummer bestaat uit negen tekens. Het is als volgt opgebouwd:

• de eerste twee tekens zijn letters

• de tekens drie tot en met acht kunnen letters én cijfers zijn

• het laatste teken is altijd een cijfer

Let op: de letter O komt niet voor in identiteitskaartnummers. Het cijfer 0 wel.

De uitgiftedatum staat onder het kopje ‘uitgifte datum’. Dit is altijd een datum in het verleden, dus niet de geldigheidsdatum van het document.

Het rijbewijsnummer staat aan de voorzijde onderaan het rijbewijs bij punt 5 ‘rijbewijsnummer’.

Een rijbewijsnummer bestaat uit 10 cijfers. Let op dit is niet je BSN. Deze staat op de achterzijde van het rijbewijs.

De uitgiftedatum staat aan de voorzijde bij punt 4a. ‘afgifte datum’. Dit is altijd een datum in het verleden, dus niet de geldig tot datum van het rijbewijs.

Het paspoortnummer staat rechts van de naam onder het kopje ‘documentnummer’.
    Een paspoortnummer bestaat uit negen tekens. Het is als volgt opgebouwd:

• de eerste twee tekens zijn letters

• de tekens drie tot en met acht kunnen letters én cijfers zijn

• het laatste teken is altijd een cijfer

Let op: de letter O komt niet voor in paspoortnummers. Het cijfer 0 wel.

Uitgiftedatum